Spesialepisode: Hvordan bruke sosiale medier til å påvirke politikk?
Foto:
Podcast
4/6/23
No items found.

Hvordan kan politikere, virksomheter og organisasjoner bruke digitale medier for å bli sett, hørt, forstått og ikke minst, for å få politisk gjennomslag? I den første spesialutgaven av Podkast uten portefølje som omhandler digital kommunikasjon, dykker vi ned valgkamptaktikk, nye kanaler for politisk påvirkning og den store TikTok-debatten. Og det med en spesialgjest fra Danmark!

Gratulerer! Denne uken er du så heldig å få servert hele to episoder av favorittpodkasten din, og det helt gratis. Vi har nemlig utvidet podkasttilbudet med episoder der du kan høre mer om de ulike kommunikasjonsfeltene vi jobber med på huset. I «Podkast uten portefølje: Innsikt» går vi enda dypere ned i enkeltemner enn vi gjør til vanlig.  

Den første innsiktsepisoden “Digital” handler om hvordan partiene kniver om velgere i sosiale medier, og hvordan din organisasjon eller virksomhet kan bruke nye kanaler for å påvirke beslutningstakere.  

For hva er egentlig digital politisk påvirkning? Hvordan kommuniserer man effektivt, målrettet og kreativt? Hvordan tar man en posisjon over tid, og hvilke kanaler skal man velge? Og hva i alle dager skjer med TikTok?

Vi tar debatten om det er brødskiver med egg og kaviar eller goosebumps-sounden som kommer til å dominere den digitale valgkampen.

Til Podkast uten portefølje kommer Benjamin Rud Elberth (DK), ekspert i digitale medier og direktør i Elberth Kommunikation. Elberth har også vært tidligere digitalsjef i Arbeiderpartiets søsterparti i Danmark, Socialdemokraterne. I studio er også tidligere digitalsjef i Høyre og nå seniorrådgiver i Pressure, Christian Laland. Episoden ledes av Marie Nygaard Sørlien, seniorrådgiver i Pressure.  

Vi lanserer jevnlig spesialepisoder under merkelappen «Innsikt», som dekker mange ulike emner. Så stay tuned!  

Du kan lytte til episoden på Spotify, Apple Podcast eller der du liker å høre podkast.  

PS! Den ordinære «Podkast uten portefølje» fortsetter å komme annen hver uke som før.

Har du spørsmål?
Ta kontakt med
Del
Flere saker
Foredrag: Hva bør norske virksomheter lære av det digitale valget i USA?
Reisebrev fra USA
Fra memes til makt
Statsbudsjettet 2025: Slik blir du sett, hørt og forstått i digitale kanaler