Pressure øker trykket med ny rådgiver
Foto:
Pressure
24/5/22
No items found.

Det digitale kommunikasjonsbyrået Pressure øker staben igjen, og har ansatt Leif-Erik Sørensen som rådgiver.

Drøyt et halvt år siden Pressure sist ansatte to nye rådgivere, er nok en person vei inn i byrået. Leif-Erik Sørensen kommer fra Regnskogsfondet hvor han har jobbet som innholdsprodusent de siste årene.Tidligere har han jobbet på UiO og hatt tillitsverv i Redd Barnas ungdomsorganisasjon Press. Sørensen har to bachelorgrader: Én i utviklingsstudier og én i grafisk design.

- Leif-Erik er en helt prima match med oss i Pressure. Vi opplever sterk vekst innen innholdsproduksjon, og Leif er helt i toppsjiktet blant innholdsprodusenter i Norge. Han er også en drivende dyktig rådgiver som våre kunder nå skal få gleden av, sier Christian Laland, fungerende daglig leder i Pressure.

Etter oppstarten høsten 2019 er det nå syv fast ansatte i byrået som er spesialisert på digital politisk påvirkning. Aktiviteten, omsetningen og driftsresultatet økte kraftig i 2021, opplyser byrået, og legger til at etterspørselen etter digital strategi og innholdsproduksjon er stor.

- Jeg gleder meg stort til å komme i gang hos gjengen i Pressure. At de tilsynelatende er det eneste byrået som har tatt en posisjon innen Digital Public Affairs gjør at jeg gleder meg ekstra mye, og det blir stor stas å komme i gang med arbeidet for byråets mange spennende kunder, sier Sørensen.

Laland opplyser om at de har brukt lang tid på å finne riktig kandidat.

- Vi har brukt lang tid på å finne de rette rådgiverne med den riktige erfaringen for oss. Leif vil skli rett inn i et byråmiljø med spesialister på politikk og strategisk kommunikasjon, med digitale kanaler blant våre viktigste virkemidler. Om kort tid er daglig leder Celine Gran tilbake fra fødselspermisjon, noe vi gleder oss stort til. Vi er et topprigget team som er klokkeklare for å levere solid arbeid for kundene våre, sier Laland.

Leif-Erik Sørensen tiltrer stillingen i august.

Har du spørsmål?
Ta kontakt med
Del
Flere saker
Foredrag: Hva bør norske virksomheter lære av det digitale valget i USA?
Reisebrev fra USA
Fra memes til makt
Statsbudsjettet 2025: Slik blir du sett, hørt og forstått i digitale kanaler